شناسهٔ خبر: 17173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

ممنوعیت ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌های اردبیل

پاكسازي حريم محورهاي حوزه استحفاظي تربت جام رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردبیل از برخورد قانونی در مقابل هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌هاي مواصلاتی مرکز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبیل، علی دشتی در جریان بازدید از اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری راه‌های اردبیل گفت: راه و شهرسازی اردبیل به شدت از ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم جاده‌ها جلوگیری می‌کند و تاکنون نیز بیش از ده‌ها مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌ها تخریب شده و با خاطیان نیز برخورد قانونی به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه این ساخت و سازهای غیرمجاز به بروز برخی از مشکلات و دغدغه‌ها دامن زده و برخی خطرات و آسیب‌هایی را برای هموطنان به همراه داشته است، افزود: ما با تعامل همه‌جانبه‌ای که با دستگاه‌های مختلف انجام دادیم تلاش جدی بر این بوده تا به صورت منظم و مرتب با بازرسی‌ها و اقدامات مراقبتی و کنترلی اجازه ندهیم تا ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه جاده‌ها اتفاق بیفتد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردبیل ضرورت بهسازی، اصلاح و بهبود شرایط تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه ما با تأکید مدیرکل راه و شهرسازی استان حتی از آسفالت سرد استفاده کردیم تا برخی از نارسایی‌ها و چاله‌های جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را برطرف كنيم.

دشتی فعالیت شبانه‌روزی بیش از ده‌ها اکیپ راهداری را در فصل زمستان یادآور شد و گفت: ما از توان بیش از ۳۰ دستگاه ماشين آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهسازی استفاده می‌کنیم تا به صورت شبانه‌روزی خدمات کیفی‌تر ارائه شود.

وي ادامه داد: علاوه بر این از چندین دستگاه ماشین‌آلات راه و شهرسازی به صورت استیجاری استفاده می‌کنیم تا در فصل زمستان در محورها و جاده‌ها مستقر شده و همراه با اکیپ‌های راهداری، خدمات شبانه‌روزی را در بازگشایی و برف‌روبی مسیرها انجام دهند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردبیل از هموطنان خواست تا در صورت سفر به استان اردبیل و گذر از محورهای مواصلاتی استان تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته و امکان تردد راحت‌تر را برای خودشان و مسافران فراهم کنند.

نظر شما